Ταξίδι στη Ρουάντα

Μουαραμούτσε! Καλώς ήρθατε στη Ρουάντα. 5 εκπαιδευτικοί πραγματοποίησαν ερευνητικό ταξίδι στη Ρουάντα και στη συνέχεια δημιούργησαν ένα πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό επικεντρωμένο στο δικαίωμα στην εκπαίδευση.

Το 2014, επιλέχθηκαν 5 εκπαιδευτικοί, ενεργοί σε σχολικές μονάδες της Ελλάδας, με στόχο να πραγματοποιήσουν ερευνητικό ταξίδι στη Ρουάντα και στη συνέχεια να σχεδιάσουν υλικό κατάλληλο για υλοποίηση στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Επισκέφτηκαν την κοινότητα Μούκο στα Βόρεια της Ρουάντα, όπου φιλοξενήθηκαν σε σπίτια από 4 οικογένειες για λίγες ημέρες και έζησαν βήμα – βήμα την καθημερινότητά τους. Παρακολούθησαν μαθήματα σε 3 σχολεία, οργάνωσαν ομάδες συζήτησης με μαθητές γυμνασίου, σχετικά με το τι σημαίνει σχολείο, πήραν συνεντεύξεις από καθηγητές, δασκάλους και μαθητές. Τέλος, επισκέφτηκαν 2 γυναικείους συνεταιρισμούς της ActionAid, που ασχολούνται με τη γεωργία και την καλαθοπλεκτική, εξασφαλίζοντας ένα σταθερό εισόδημα για την οικονομική στήριξη της οικογένειάς τους.

Το εκπαιδευτικό υλικό που αναπτύχθηκε μετά το ταξίδι, αποτυπώνει την πραγματικότητα των κατοίκων του Μούκο και παρουσιάζει τις βασικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι της κοινότητας. Αξίες και έννοιες που αναδεικνύει το υλικό: τα ανθρώπινα δικαιώματα, η ανεύρεση τροφής, θέματα σχετικά με το φύλο, η κατανάλωση και το πώς όλα αυτά μας αφορούν.

Το εκπαιδευτικό υλικό αποτελείται από ένα ημερολόγιο, που έχει τη χρήση παραμυθιού και ένα βιβλίο για τον εκπαιδευτικό, με σχέδια μαθήματος και φωτογραφίες.

Κατεβάστε το ημερολόγιο.

Κατεβάστε το βιβλίο για τον εκπαιδευτικό

Η ομάδα εργασίας για το 2014:

1. Κατερίνα Βίγκου (Δασκάλα)

2. Θεόδωρος Γούτας (Καθηγητής Πληροφορικής, Υποδιευθυντής 28ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης)

3. Έλενα Καραγιάννη (Εικαστικός, Εκπαιδευτικός Εικαστικής Αγωγής)

4. Θεοφάνης Κατσάνος (Καθηγητής Αγγλικής Γλώσσας)

5. Αθανασία Χολέβα (Θεατρολόγος, Εκπαιδευτικός Θεατρικής Αγωγής)

 

*Το πρόγραμμα χρηματοδοτήθηκε από το 3ετές Ευρωπαϊκό πρόγραμμα “Send my Friend to School”, που στόχο έχει την κινητοποίηση των εμπλεκομένων στην Εκπαίδευση, ώστε να επιτευχθεί ο Δεύτερος Αναπτυξιακός Στόχος της Χιλιετίας (MDG2), σχετικά με την εδραίωση της καθολικής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.