Η ActionAid συνέβαλε στην ενίσχυση των κοινωνικών δεξιοτήτων για περισσότερους από 1.100 εφήβους
Μπορεί το μάθημα της φυσικής αγωγής να συμβάλλει στην καταπολέμηση των στερεοτύπων; Μπορούν οι έφηβοι και οι έφηβες να αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες που θα τους/τις ακολουθούν για μια ζωή;
14 γυμνάσια σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Εύβοια και Θεσπρωτία έδωσαν την απάντηση μέσω του DIALECT 3, του προγράμματος που υλοποιήθηκε με τον συντονισμό της ActionAid με στόχο την ενδυνάμωση των εφήβων και το χτίσιμο κοινοτήτων ανεκτικότητας μέσω του ποδοσφαίρου. Στα δύο χρόνια υλοποίησης του προγράμματος, 44 καθηγητές και καθηγήτριες φυσικής αγωγής εκπαιδεύτηκαν σε θέματα συμπερίληψης μέσα στο σχολικό περιβάλλον ενημερώνοντας με τη σειρά τους πάνω από 1.100 μαθητές και μαθήτριες. Στην εκπαίδευση συμμετείχαν και 123 φοιτητές φοιτητές/τριες του Τμήματος Φυσικής Αγωγής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Επιπλέον, διοργανώθηκαν 4 ποδοσφαιρικά τουρνουά με τη συμμετοχή γυμνασίων σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Χαλκίδα και Ηγουμενίτσα με κύριο στόχο την προώθηση του fair play.
Στην τελική εκδήλωση που διοργάνωσε το ΕΚΚΕ, τα αποτελέσματα του προγράμματος παρουσιάστηκαν απο την Ιωάννα Παπαδοπούλου, Υπεύθυνη Προγραμμάτων Συμπερίληψης της ActionAid στην Ελλάδα.
«Μέσα από τη δημιουργία του Κέντρου μας στον Κολωνό, αισθανθήκαμε την ανάγκη σαν οργάνωση να βρούμε τρόπους και εργαλεία, όπως το πρόγραμμα DIALECT3, ώστε να κινητοποιήσουμε φορείς για να δώσουμε λύσεις σε κοινωνικά προβλήματα που έχουν να κάνουν με τη φτώχεια, τον κοινωνικό αποκλεισμό αλλά και τα στερεότυπα», ανέφερε σχετικά ο Μάκης Δρακόπουλος, Διευθυντής Προγραμμάτων και Θεσμικών Χρηματοδοτήσεων της ActionAid στην Ελλάδα.
Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν, μεταξύ άλλων, η Γκέλη Αρώνη, Προϊσταμένη Μονάδας Ένταξης και Υποστήριξης Ασυνόδευτων Ανηλίκων στη Γενική Γραμματεία Ευάλωτων Πολιτών και Θεσμικής Προστασίας του Υπουργείου Μετανάστευσης & Ασύλου και ο Δημήτριος Κερερές, Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Φυσικής Αγωγής της Γενικής Γραμματείας Σπουδών ΠΕ, ΔΕ & ΕΑ του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (ΥΠΑΙΘΑ) οι οποίοι συμμετείχαν στη στρογγυλή τράπεζα με θέματα τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι καθηγητές και οι καθηγήτριες λόγω ρατσισμού και διακρίσεων στο σχολικό περιβάλλον. Παράλληλα, αναλύθηκαν στρατηγικές για την αναγνώριση και την καταπολέμηση αυτών των φαινομένων, καθώς και αποτελεσματικές προσεγγίσεις.
ΑctionAid μέσω του Sports For Inclusion, τον θεματικό πυλώνα που έχει στόχο να ενισχύσει την συμπερίληψη μέσω του αθλητισμού, συνεργάζεται με φορείς στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Αυτή τη φορά συνεργάστηκε με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και το τμήμα Φυσικής Αγωγής και το Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών (ΕΚΚΕ) και ανέπτυξε το πρόγραμμα DIALECT3.
Λίγα λόγια για το DIALECT 3:
Το DIALECT 3 πραγματοποιείται με τη χρηματοδότηση τους προγράμματος CERV-Citizens, Equality, Rights and Values της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και υλοποιείται στην Ελλάδα από την ActionAid, το Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών (ΕΚΚΕ) και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη μεθοδολογία και το πρόγραμμα μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του προγράμματος: https://dialectproject.eu/dialect-3/project.