Οραματιζόμαστε
μια νέα προσέγγιση
στην εκπαίδευση
ActionAid

Η δράση

Η ανάγκη για μία διαφορετική προσέγγιση στην εκπαίδευση είναι σήμερα  πιο αναγκαία από ποτέ. Η μετάβαση από την απλή γνώση στην ουσιαστική μάθηση καθίσταται απαραίτητη για τους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στη σύγχρονη κοινωνία.

Αυτός είναι και ο στόχος του προγράμματος REIMAGINED - «Επανασχεδιάζοντας την κοινωνικό-συναισθηματική εκπαίδευση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, μέσω της τέχνης στη μετά Covid-19 εποχή», που φιλοδοξεί να οραματιστεί εκ νέου την εκπαίδευση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας βαθμίδας στην Ελλάδα, την Ιταλία και την Ουγγαρία, χρησιμοποιώντας την τέχνη ως βασικό εργαλείο.

Συγκεκριμένα, το πρόγραμμα επιδιώκει να αναπτύξει ένα νέο εκπαιδευτικό πρότυπο, συσχετίζοντας την κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση με τις τέχνες, ενισχύοντας με τον τρόπο αυτό τη δημιουργική σκέψη και την φαντασία των μαθητών. Στόχος είναι οι μαθήτριες και οι μαθητές να αποκτήσουν εφόδια για να δρουν και να σκέφτονται ως ενεργοί πολίτες του 21ου αιώνα, φέρνοντας αλλαγές σε τοπικό επίπεδο.

ActionAid

Το πρόγραμμα στοχεύει να:

Εφοδιάσει

75 εκπαιδευτικούς και διευθυντές/ -ριες γυμνασίων με τα απαραίτητα εργαλεία, μεθοδολογίες και δεξιότητες, για να είναι σε θέση να εφαρμόζουν τις αρχές της κοινωνικο-συναισθηματικής προσέγγισης στη σχολική τάξη.

Ενισχύσει

τις κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες 180 εφήβων ηλικίας 11-15 ετών και να τους ενθαρρύνει να σκέφτονται και να δρουν ως ενεργοί πολίτες του 21ου αιώνα, φέρνοντας αλλαγές σε τοπικό επίπεδο.

Συμβάλλει

στην αλλαγή της εκπαιδευτικής πολιτικής, παρέχοντας ερευνητικά αποτελέσματα, για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Ευρώπη, μέσω και της πραγματοποίησης 7 σχολικών καλλιτεχνικών δράσεων.

Πώς θα το πετύχει;

Μέσα από ένα σύνολο παρεμβάσεων και την ανάπτυξη μίας νέας παιδαγωγικής μεθοδολογίας. Καθώς και μέσα από εργαστήρια για μαθήτριες και μαθητές και δημιουργία καλλιτεχνικών δράσεων σε τοπικό επίπεδο, που θα συνδυάζουν τις δραστηριότητες του σχολείου με άλλες εκτός σχολείου.

ActionAid/Panagiotis Mentzinis

Καλλιτεχνικό Σχολείο Αθηνών

Η θεματική ενότητα που ασχολήθηκαν οι μαθητές ήταν η βιολογία και πιο συγκεκριμένα, επέλεξαν κοινωνικά φαινόμενα και μέσω αλληγορίας, έκαναν σύνδεση με τα όργανα του ανθρώπινου σώματος. Δημιούργησαν δυο θεατρικά έργα για τον πόλεμο στη Γάζα και το ανθρώπινο σώμα, καθώς και μια χορευτική παράσταση μέσα από την οποία εξέφραζαν τα συναισθήματα τους.

Ευαγγελική Σχολή Ν. Σμύρνης

Στους μαθητές και τις μαθήτριες ζητήθηκε η έκφραση των συναισθημάτων τους μέσω της ζωγραφικής και της μουσικής κι έτσι, δημιούργησαν μια τοιχογραφία και προχώρησαν στη σύνθεση ενός τραγουδιού.

Jaoshida School

Οι μαθητές και οι μαθήτριες επικεντρώθηκαν στη σχέση μεταξύ Τέχνης και Ιστορίας, ενώ ανέλυσαν το παραμύθι της Χιονάτης και των 7 νάνων στη σημερινή εποχή.

Krudy School

Το συγκεκριμένο σχολείο επικεντρώθηκε με τους μαθητές και τις μαθήτριες στη σχέση Τέχνης και Επιστημών ενώ ενίσχυσαν τις σχέσεις τους μέσω της δημιουργίας πάζλ και της σύνθεσης ενός τραγουδιού.

Κ IC Vasari School

Οι μαθητές και μαθήτριες επικεντρώθηκαν στο πώς εκφράζουμε τα συναισθήματα μέσω των τεχνών.

IC Margaritone School

Η θεματική στην οποία επικεντρώθηκαν οι μαθητές και οι μαθήτριες ήταν η αυτογνωσία και η ενσυναίσθηση μέσω της ζωγραφικής πάνω σε T-Shirt.

ActionAid Hellas    Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής  Jyvaskylan Yliopisto OXFAM Italy  Személyközpontú Oktatásért Alapítvány

Το υλικό του έργου αντανακλά μόνο τις απόψεις του συγγραφέα. Η υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την παραγωγή αυτής της έκδοσης δεν συνιστά έγκριση του περιεχομένου, το οποίο αντικατοπτρίζει αποκλειστικά τις απόψεις των συγγραφέων. Η Επιτροπή ή η Ελληνική Εθνική Υπηρεσία δεν μπορούν να θεωρηθούν υπεύθυνες για οποιαδήποτε χρήση μπορεί να γίνει των πληροφοριών που περιέχονται σε αυτήν.