Προχωράμε μπροστά
με στόχο
να γινόμαστε καλύτεροι

© Pexels

Μια ιστορία προσωπικής -και επαγγελματικής- εξέλιξης

Η Χ. είναι φιλόλογος, μια ιδιαίτερα δραστήρια εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης η οποία γνώρισε την ActionAid μέσα από τα προγράμματά της. Όταν διορίστηκε στο σχολείο που υπηρετεί, άρχισε να αναζητά προγράμματα που θα μπορούσαν να ενεργοποιήσουν το ενδιαφέρον των παιδιών και να κάνουν ποιοτικότερο το μάθημα και τη διδασκαλία της.

Στην αρχή αντιμετώπισε μεγάλη δυσπιστία από τους συναδέλφους της σχετικά με την προσπάθεια της να εντάξει στη διδασκαλία της επιπλέον εκπαιδευτικές δραστηριότητες, να εμπλουτίσει το μάθημα της με νέες θεματικές και να διαφοροποιήσει ριζικά την εκπαιδευτική εμπειρία των μαθητών της. 

«Φαινόταν λίγο ανοίκειο σε πολλούς συναδέλφους -πώς το κάνεις; πότε προλαβαίνεις να το κάνεις; γιατί το κάνεις; τι επιδιώκεις μέσα από αυτό- σαν να υπάρχει μια χρησιμοθηρική σχέση μέσα από αυτό».

Σήμερα τα πράγματα είναι διαφορετικά. Η Χ λέει:

«Πλέον βλέπω μία αλλαγή στάσεων. Και οι συνάδελφοί μου νιώθουν ότι υπάρχει νόημα σε αυτό που γίνεται, ρωτούν είναι πρόθυμοι για συνεργασίες και βλέπουν και το αποτέλεσμα ότι όλη η εκπαιδευτική πραγματικότητα διψάει για εμπειρία δε μπορεί να είναι αποσυνδεδεμένη ή να στηρίζεται μόνο σε ένα βιβλίο ή σε ένα πρόγραμμα σπουδών. Είναι στο χέρι μας λοιπόν, να αξιοποιήσουμε όλα αυτά τα προγράμματα».

Παράλληλα, δράσεις όπως αυτές της ActionAid φαίνεται να έχουν επηρεάσει τις σχέσεις μέσα στην εκπαιδευτική κοινότητα. Το μεγαλύτερο όφελος εντοπίζεται στη δημιουργία και τη σύσφιξη των σχέσεων μεταξύ των εκπαιδευτικών που συνεργάζονται για την υλοποίηση, αλλά και η δημιουργία ενός κοινού κώδικά επικοινωνίας.

Αναφορικά με το προσωπικό όφελος για τους εκπαιδευτικούς, όπως αναφέρει, νιώθει μέσα από τα προγράμματα να έχει βελτιωθεί προσωπικά διευρύνοντας τους ορίζοντες της.

«Εγώ νιώθω ότι έχω βελτιωθεί, ανοίξει πάρα πολύ τον ορίζοντα μου και συνεχώς νιώθω ότι είμαι σε μια διαδικασία μαθητείας ανακαλύπτω καινούρια κομμάτια στον εαυτό μου… Χάρη στην ActionAid μπήκα σε μια διαδικασία επιχειρηματικής εκπαίδευσης, η οποία πραγματικά με ενδιέφερε πάρα πολύ».

Όπως αναφέρει, η ίδια έχει μπει στη διαδικασία να ξεφύγει από τα περιχαρακωμένα όρια της ειδικότητας και να καταπιαστεί με  νέα αντικείμενα που δεν θα απασχολούνταν στα στενά όρια της ειδικότητάς της.

Χάρη στην ActionAid μπήκα σε μια διαδικασία επιχειρηματικής εκπαίδευσης, η οποία πραγματικά με ενδιέφερε πάρα πολύ